Návod (FFX) část druhá

13. března 2009 v 16:11 |  FFx+x2
ff10p20b.jpg Final Fantasy X image by lost_paradox_828

Al Bhed Home

RikkuPoprvé a také naposledy jste v této lokaci, proto čtěte pozorně, aby jste něco nepropásly. Uložte si hru a ještě než projdete dveřmi, tak si nalovo od dveří první z trojice výtisků, jež lze najít. Vyjděte do dveří a po rozhovoru pokračujte za ostatnímy. Takto doběhněte až na rozcestí, z něhož se vydejte po schodech zpět nahoru. Vstupte do pokoje napravo, potom porazte příšeru s vybrakujte to tu. Na hádanky není těžké přijít, jen to chce trochu experimentovat. Z postele si seberte druhý zdejší výtisk a vraťte se na rozcestí. Vydejte se napravo a prozkoumejte konec chodby. Zde je poslední Al Bhed Primer v této lokaci, dohromady již 21. V místnosti vedle by vám měl vyjít číselný kód 5633 a na další truhle odpovědi Yes, Brother, Bikanel Island, a Al Bhed. Pak se vydejte na rozcestí, uložte si hru a vstupte so sveří nalevo. Seběhněte po schodech, najděte Lv4 Sphere a dvě Lv2 Sphere a projděte dalšímy dveřmi. Za chvíly se octnete na palubě létající lodi. Pohodlně se usaďte a dobře se dívejte. Bude filmeček :D

Airship

AirshipS tidusem si nejprve promluvte se všemy na můstku a hlavně nezapomeňte na Aurona a Cida. Poté se vydejte na obhlídku lodi - se všemi sai promluvte a pak se vydejte zpět na můstek. Trochu si pokláboste s lidmi a nakonec i s pilotem. Pokuste se odejít a budete napadeni hlídajícím monstrem z Bevele. Uložte si hru, vez,ěte si nějaké brnění proti poison a zaběhněte na záď kde si uložte hru a vyjeďte výtahem nahoru. Začne souboj s Bossem jehož jedinou zbraní je otrávený dech, avšak dá se mu vyhnout tak, že Tidus nebo Rikku dá příkaz Cidovy příkaz aby se vzdálil. Na dálku ho můžete uházet Wakkovým míčem a Lulionou černou magií. Pokud se někdo z prarty promění v kámen, neváhejte s použitím softu nebo příšera sochu rozbije a budete jenom ve dvou. Po souboji následuje podle mne supr video se slidama po ocelovým provaze :D.

Bevelle

Zde nejde prakticky o nic. Jenom zlikvidujte pár stráží a probojujte se k Seymourovi.

Cloister of Trials (Bevelle)

Pray!Sjeďte výtahem dolů a promluvte si se všemy o strojích v Bevelle. Po chvíli se odehraje rozhovor, po jeho skončení prozkoumejte podlahu u schodů - naleznete 22. vydání Al Bhed Primmerů. Pokud ho neseberete teď tak už nikdy. Uložte si hru a vstupte do Cloisteru. Tento je velmi matoucí (ja sem to udělal bez návodu i s otevřením truhly. Ta ovšem není důležitá pro získání Animy, ale je dobrá tak si jí vemte ;)) proto rozepíšu jednotlivé kroky na řádky. Tento návod sem převzal z jedné nejmenované stránky, je napsán stylem tykacím. Opravdu za to nemůžu :D Až se octneš na začátku chodby, potvrď start (X). Když nic neuděláš, pojedeš pořád dál a až dosáhneš konce, objevíš se znovu na začátku chodby. Pokud chceš využít křižovatku, zmáčkni (lépe podrž dokud nedojedeš na křižovatku) X když bude šipka na křižovatce ukazovat směrem, kterým se chceš vydat. Jakmile se chceš vrátit zpět do chodby, posuň podstavec zpět směrem odkud jsi přišel. S podstavcem lze manipulovat jen když je v něm strčena nějaká Sphere. - Jsi v chodbě 1. patra. Jsou tu 3 křižovatky. 1. vede vpravo, 2. vpravo a vlevo, 3. zpět. Na 2. křižovatce vlevo vem Sphere a vlož ji na stejné křižovatce vpravo. Na 1. křižovatce sjeď vpravo. Jsi ve chodbě 2. patra. Pokud jsi udělal vše dobře můžeš jet třemi směry, jinak jen rovně. Jeď rovně do 3. patra do slepé uličky, vem tam Sphere a vlož ji do podstavce. Vrať se zpět do 2. patra. Jeď vpravo (tak abys opakovaně projížděl chodbou 2. patra). V 2. patře jsou 4 křižovatky. 1. vede vlevo (zpět do 1. patra - už není třeba), vpravo (do slepého 3. patra - už taky není třeba) a rovně (budeš projíždět chodbou 2. patra). 2., 3. a 4. křižovatka vede vpravo. Jeď na 4. křižovatku a vlož tam jednu Sphere z podstavce (vytvoříš plošinu). Na 3. křižovatce vem Glyph Sphere. Jeď znovu na 4. křižovatku a za novou plošinou vlož do zdi Glyph Sphere. Jdi dál a vem si Destruction Sphere. Vrať se na 3. křižovatku a vlož zde Destruction Sphere. Ze 4. křižovatky vem Sphere (zrušíš plošinu) a jeď na 2. křižovatku. Posuň podstavec dál ve směru odkud jsi přijel. Pokud je vše dobře, na konci slepé chodby budeš přenesen k východu (zkontroluj si jestli máš 2 Sphere v podstavci!). Vyjdi schody, vyber truhlu vpravo a světlem na zemi přivolej podstavec. Vlož Sphere do zdi a posuň podstavec vlevo. Vyber truhlu a odejdi směrem vpravo.

Via Purifico

BahamutPo projití cloisteru zístáte hoooodně silného aeona Bahamuta s hned poté budete uvrženi do vězení. Po útěku si s Yunou uložte a vydejte se na západ kde natrefíte na Kimahriho. Vraťte se k uklládací sféře, uložte si hru a pokračujte dál na sever. Na jihu se dotkněte Glyphu a v chodbě směrem na sever si vyzvedněte Lulu. Pokračujte dál na sever, dokud nenarazíte na Aurona. Ješte než vstoupíte do sálu na konci chodby, Dostaňte všechny Aeony do Overdrivu a uložte si hru. Pokračujte dál a bude vás čekat souboj s Isaaru. Pokud máte silného Bahamuta tak sejměte Ifrita i Valefora, protože ho v posledním souboji nebudete moci použít. Pokud ne tak Valeforovým Overdrivem zabijte Ifrita, Shivou sejměte Valefora do kterého si budete muset ješte trochu bouchnout. Jako posledního Aeona nasadí Issaru Bahamuta. Vezměte I Ixiona a pošlete mu vzkaz se jménem Thor´s Hammer :D (pro ty co nevědí tak Thor´s Hammer je Ixionův Overdrive). Bahamut by se měl nabíjet na Megaflare, který krijte za pomocí Shieldu. A pak zaůtočte znovu s nabítým Overdrivem. Zbytek už bude snadný. A tidusem si uložte hru a připravte si zpraně s přímesí elektriky. Na podvodních příšerkách si můzete rychle naboostovat postavy. Poté se vydejte halou k další ukládací sféře. Uložte si hru a pokračujte do arény. Napadne vás další Boss se kterým snadno vyběhnete, když an něj hodíte Phoenix Down, je totiž zombie, tudíž léčení=zabíjení. Plavte dál Dokud se znovu nesetkáte s ostatnímy, bohužel i se Seymourem. Zatím se souboje nemusíte obávat. Nejdříve si uložte hru, dostaňte všechny vaše Aeony do Overdrive, znovu si uložte hru a pokračujte k druhému savepointu. Zde si hru znovu uložte a pokračujte směrem k Seymourovi. Pokud nechcete riskovat, budete muset do souboje nasadit Aeony s overdrive. Overdrive okamžitě použijte, neb vám je hned zníčí kouzlem Banish. Měly by jste s ním být hnedka hotovy. V lese se všemi promluvte, uložte si hru, slabší povahy si připraví kapesníček na sušení slziček, bude dojáček a pokračujte za Yunou :D (No co se dá dělat ja sem u toho taky bulel jak mimino :P). Po návratu k ostatním se vydejte do Calm Lands.

Calm Lands

Malboro!Tato lokace je poměrně rozsáhlá a obsahuje 4 postraní Questy, ale o těch někdy někde (možná… :D). Rovněž Zde znovu potkáte Belgeminne. V kempu si můžete uložit hru a poté se vydat na severozápad. V jednom z výběžků naleznete 23. Al Bhed Primmer a kus na východ trenéra chocobů. Dále na východ je ve skalní soutěsce dům starce, který se živý chytáním monster. Dostaňte všechny vaše summony do overdrive a až se dosyta vyřádíte na místních monstrech, zaběhněte si k trenérovi Chocobů a vemte si jednoho a vraťte se zpět na cestu odkud jste přišli. Jděte na východní výběžek kopce a zmáčkněte X u pírka na zemi. Chocobo vás vezme na stezku vedoucí k Remiem Temple. Naleznete zde u chocoba nalevo 24. díl Al Bhed mluvnice. Po návratu na pláně se vydejte na sever. Před vstupem na most se vydejte na sever. Před vstupem na most si uložte hru. Dva Guadové vás zastaví a zdrží natolik aby se sem mohl přifunět Defender X. Pošlete na něj všechny summony v overdrivu a zbytek dopáchejte kouzli. Dole naleznete Rusted Sword. Uložte si hru, nevstupujte do jeskyně tam běžte až nakonec hry, ale připravte si 300 000 gillů. Běžte zpět na most a pokračujte dál.

Mt. Gagazet

FaythsRonsové vás zastaví a budete se muste podrobit menšímu výslechu. Nakonec vás Maester Kelk pustí a popřeje vám na cestu. Uložte si hru a vyběhněte na kopec. Cestu vám zkříží Biran a Kenke, kteří mají s kymahrim nevyřízené účty. Následuje souboj ve kterém nejdříve Lancetem z vysajte všechny overdrivy co jdou a pak teprve útočte. Pokud budou oba dva protivníci na jedné straně nemá cenu útočit. Počkejte až vás obklíčí a pak na jednoho z nich zaůtočte. Až souboj zkonččí přislíbí tito dva Ronsové pomoc. A pak ser budete moci vydat do hor. Pokračujte dál až k další ukládací sféře. Zde si dostaňte Aeony do overdrive. Nyní bude docela tuhý souboj. Připravte si brnění proti zombie a vydejte se dál. Po chvíly opět narazíte na Seymoura (už se s nm potkáte jen dvakrát. Tady a v "Inside Sin" na konci hry). V tomto souboji se pořádně zzapotíte a jestli jste ještě neviděly nápis Game Over, tak teď ho s největší pravděpodobností uvidíte. Jako první si dejte postavy s největší Agilitou - z těch co mají Zombie Ward. Jeden z prvních kroků které Seymour podnikne bude Lance of Atrophy, kromě ztráty HP způsobí i Zombie Proměněnou postavu rychle vyléčete kouzlem Esuna nebo předmětem Holy Watter. Další věcí co rychle udělejte je vytvoření štítu kolem vašich postav a otravte Seymoura kouzlem Bio nebo Kimahriho modrou magií Bad Breath, se kterou zároveň sešlete i silence. Snažte se likividovat oba nepřátele zároveň a šetřete si Aeony na finále. Pokud některého vyvoláte Seymour ho kouzle Banish zabije a přijdete o něj. Seymour po třetím kole bezpochyby použije Cross Cleave. Ten dává damage od 2000+ HP. Pro čaroděje a slabší jedince se jedná o smrt, ale s kouzlem Protect se škoda smrske na pár set. Kouzlo Reflect, které na sebe Seymour sešle, je předzvěstí toho, že se použije jako štít pro odražení smrtícího Flare, proto na něj použijte Dispel a nechte ho aď si sám ublíží. Po klesnutí hladiny HP na 25 000 dá Seymour hlášku, že se máte připravit na vyhlazení. Teď použijte nejsilnější Overdrivy nejsilnějších Aeonů a doufejte že ho zabijete. Až budete s tím syčákem hotovy, pokračujte dál do skal.Uložte si hru a vydejte se chodbou nalevo. Proplavte jezírkem na severní konec a Wakkovým míčem strefte rotující věz přímo do středu. Vraďte se, uložte si hru a vydejte se nahoru. Napravo jsou jenom bedny, vydejte se tedy nalevo. Proplavte dalším jezírkem a u hlavolamu pošlete postavy do následujících děr. Rikku- napravo, Tidus- nalevo a Wakka dolů. Vezměte si poklad z truhly a vraťte se zpět a znovu si uložte hru. Dostaňte všewchny vaše Aeony do overdrive. Teď pokračujte rovně a pak po dlaždicích nahoru. Následuje souboj s pěknou potvorou. No co k tomu říci. Dejte na něj bio a různá kouzla pak na něj dejte Reflect. Teď už utočte jen fyzickými útoky. Když na sebe dá curagu tak to vyléčí vás. Útočte, dávejte overdrivy s Aeonama atd. Až ho porazíte vydejte se na poslední kopec. Seberte sféru, kterou upustí Yuna a podívejte se na ní a pak můžete na výlet do Zanarkandu.

Zanarkand

V "Předměstí" se nic důležitého neodehraje, jen znovu shlédněte animaci, kterou jste už viděli minimálně desetkrát. Potom si můžete uložit hru a vydat se pro Finálního Aeona.

Zanarkand Dome

Zdejší monstra jsou ve většině případech zombie, takže Yunin Life je ideální. Využijte toho a okrádejte Mnichy. Když budete mít štěstí ukradnete Purifing Salt. Z toho se vyrábí no-encounter zbraň. Také si nabijte všechny vaše Aeony. Po sekvenci kde uvidíte Seymoura jako malého chlapce s jeho matkou, se vydejte na západ. Až dorazíte k ukládací sféře uložte si hru a pokračujte až k místu kde uvidíte trojici vcházející do finálního cloisteru. Uložte si hru a pokračujte po jejich stopách.

Cloister of Trials (Zanarkand)

Really last Champer?U tohoto cloistru budete mít pocit jako že hrajete tetris. V každé místnosti složte znaky podle vzoru na obrazovce. Když už nebudete vědět jak dál, jděte k obrazovce a zmáčkněte X. Až to doděláte tak musíte zmáčknout X u každého podstavce, pak přejít vedle a složit to. Takhle to jde u čtyř ze šesti podstavců. Zbývající dva musíte aktivovat tak, že z vedlejší místnosti vezmete vedle obrazovky sféru a v první místnosti ji dejte do podstavce a zasuňte ho. Vedle sestavte tetris. To samé udělejte i s druhým podstavcem. Destrukční sféru dostanete tak, že až dostanete letadlo leťte zpět do cloisteru a musíte šlápnout na všechny bílé kostky. Uložte si hru, vemte si nějaké brnění proti Bersek a vstupte do druhé místnosti. Začne další souboj. Nejdříve rozmistěte postavy ob jedno políčko. Nyní vyvolejte Aeony s plným overdrivem a jednoduše na něj sesílejte jejich overdrivy. Až ho porazíte sjěďte běžte zpět ven, uložte si hru a doostaňte Aeony do overdrive. Vraťte se zpět a sjěďte vítahem dolů. Uložte si hru a jděte do dalšího sálu. Zde se potkáte s Yunalescou, matkou seymoura. Ta vám poodkryje kousek minulosti a objasní vám Jechtovo přemněnění na Sina. Skočte k savepointu a uložte si hru. Třem nejsilnějším postavám dejte brnění proti Zombie. Také darkproof a čarodějům Silenceproof. U ostatních vynechte obranu proti Zombie. Uložte si hru a vydejte se k Yunalesce. Souboj je rozdělen do tří částí. V prvním prakticky o nic nejde.Skutečné zlo Rubejte do Yunalescy, čarujte hastegu, používejte Holy, ale Aeony si zatím šetřete. U druhé formy s Hellbitterem nechejte zombííkovat postavy k tomu určené a s ochráňenými postavamy stáhňěte příšerce HP těsně nad nulu. NEZABÍJEJTE JI, jinak ve třetí části sešle Megadeath a všechny zabije. Vezměte do boje postavy se statusem Zombie a zabijte ji. Zombie už sou jakoby mrtví, takže jim smrt nemůže ublížít. U třetí verze používejte Aeony a všechny dostupné overdrivy. Jakmile souboj zkončí, nechoďte pryč, ale jděte po rozbitém schodišti vlevo od vchodu a v druhé místnosti si seberte truhlu se Sun crestem. Teď odejděte pryč. Bude následovat příběh, kde vám Auron ukáže co už jste asi tušily. Vyběhněte ořed chrám a zavítejtte na vaše překrásné létající plavidlo, se kterým si můžete létat po mapě jak chcete.

Loď

Po sérii rozhovorů si dvakrát promluvte se sidem. V menu mapy si vyberte Highbridge. Krom spousty dalších minuit strávených tlacháním se v Bevele nic zásadního nestane, a můžete se vrátit na loď. Zde si opět promluvte se Cidem.

Sin

SinAž se dostatečne vylepšíte tak se videjte na lokaci Sin. Uložte si hru a vyběhněte na horní palubu. Nejdříve budete muset zníčit Bossovu levou ploutev. Až je sundáte následuje pravá. Po odstřelení se rozbije hlavní dělo. Třetí souboj už bude na těle samotného Sina. Na zakukleného neřáda utočte jen když je zakuklený. Pokud ale máte silného Bahamuta který by ho sejmul jedním Megaflare, nevidím důvod proč ho nepoužít. Druhý z nepřátel je "Oko" na kterého použijte stejnou strategii jako s ploutví. Po souboji si skočte uložit hru a připravte se na další souboj. V něm půjde hlavně o rychlost, takže si připravte Tiduse s Hastegou. Sina musíte porazit dříve než použije Overdrive. Sešlete hned na začátku Bahamův Megaflare a Lulin Flare. Až se sin dostane na dosah zbraní Můžete buď pokračovat v kouzlení a nebo fyzickýmy útoky. Krom ůtoku na bázi Demi vám nic nehrozí, takže se léčete, až to bude opravdu nutné. Po domluvě Sinovi se parta vydá přímo do jeho útrob.

Vně Sina

BevellePořád ještě máte možnost se vrátit. Stačí jen u savepointu dát teleport na loď a tradá pryč. Jestliže jste pevně rozhosdnuti, vydejte se cestou od lodě k ukládací sféře. Až dosáhnete savepointu. Nyní si přípravte prnění požírající elementy. Takto připraveni se vydejte po schodech na konečné střetnutí se Seymourem. Schopnost kouzlit tkví ve čtveřici kol nad ním. Pokud je k sobě natočená pouze červená barva, bude Seymour kouzlit firagu čtyřikrát za sebou. Pokud je jedno z kol natočené na žlutou barvu bude Firaga jen třikrát, ale jako čtvrté kouzlo bude Thundara. Když bouchnete do kola otočí se. Tento souboj by měl být lehký. Po souboji se vraťte dolů a uložte si hru. Po vyjití na horu se ještě dostanete do ocelového města. Až naleznete ukládací sféru, budete jhi moci zneužít , protože je to poslední možné uložení ve hře. Finální souboj je poměrně lehký, ale i tak doporučuji naučit se kouzlo Doublecast a kouzlo Flare. Ty pak naučte i Yunu má silnější magii. Jecht používa zkameňující pohled tak si na to dejte bacha. Od uklůádací sféry se vydejte na sever a vejděte do n+ěčeho co přilítne. Poslední, možná i zbytečná mezihra spočívá v nalezení 10 krystalů v podobě vajec. Vyvarujte se nárazu do špice, znamenalo by to souboj.

Braska's final Aeon, 60 000/120 000; Yu pagoda 5 různé

Popis celého souboje bez nadsázky by se vešel do malého odstavečku. Na začátku nechte Tidus dvakrát promluvit s Jechtem. Na potřetí už je to zbytečné tak radši začarujte Hastegu. Jesdtliže se chcete zaměřit na kouzla musíte se nejdříve zbavit dvojice pagod. Každá z nich má původně 5 000 HP, ale jak velkou ztrátou ho zabijete, tak velkou bude mít hladinu HP. Tzn. Že pokud použijete s Yunou doublecast a flare na kazdou z nich, měla by po chvíly, když se probere, mít 9 999 HP. Dalším flare za 9 999 HP ji znehybníte. Snadné Pokud budete chtít používat Bahamuta nebo animu, musíte nejdříve pagody znehybnit. Pokud je pagoda při vědomí, může společně s druhou dobíjet Jechtovi 3 000 HP, nebo vám může kouzlem Osmose kompletně zlikvidovat zásobu many- u kouzelníků to opravdu nepotěší. Zatímco se jeden kouzelník postará o pagody druhý se může věnovat samotnému Jechtovy. Jeho první forma je žalostně primitivní a je prakticky nemožné, aby vám zemřely všechny tři postavy naráz. Jechtův overdrive ubere jedné postavě okolo 3 000 až 4 000 HP. S druhou formou Jechta to bude o trochu těžší, protože jeho obří meč ubere všem třem postavám do 2 000 HP. Namísto Tiduse přiklusejte s Kimahriem a použijte jeho overdrive Mighty Guard a nebo na sebe sešlete protect jiným způsobem. Pokud vám poteče do bot, máte ještě možnost záchrany v podobě Aenoů. Pokud si myslíte že už všechno skončilo, mýlíte se. Ještě se budete muset vypořádat se samotným Yu Yevonem. Ten vždy posedne jednoho z vaších Aeonů a vy je jejich poražením musíte osvobodit. Nemusíte se bát, že by jste zemřeli, protože na sobě budete mít permanentně Auto-life. Po probrání výpisu Aeonů na vás zapracuje samotný bůh. Moc se s ním nepárejte a proměňte ho v zombie a hoďte na něj Phoenix Down. Teprve teďf je konec. Následuje příběh na jehož konci uvidíte nápis The End. Pokud by jste chtěli vědět jak to dopadlo s Tidusem tak si zakupte Final Fatasy X-2 a dohrajte to :P