FF XIII - detaily nejen k demoverzi+FFXIII demo v rukou novinářů

10. dubna 2009 v 13:34 | Peetra |  Novinky
Já vím, Japonsko si příští týden zahraje demoverzi FF XIII a zbytek světa utře nos, ale proč by nám to mělo bránit dovědět se něco více o této očekávané hře. Opět jsem se z rozhovoru s Motomu Toriyamou pokusil vybrat to nejdůležitější. Kousek po kousku si z těchto úlomků můžeme skládat přibližný obrázek, ať víme, na co se příští rok těšit. Detaily v novince.
93a111ba.png FF XIII image by Sora_Sky18
- demo se bude odehrávat z pohledu Snowa a Lightning- plná hra bude ovšem nahlížena z několika úhlů pohledu, včetně Vanillina
- Lightning se přidá ke skupině lidí, kteří se vzepřeli vládě. Její postava (charakter) by se dal přirovnat ke Cloudovi, moc emocí najevo nedá, je to prostě voják duší i tělem
- Lightning začne cestu se Sazhem, ale oni nejsou přímo nejlepší kamarádi, protože Lightning nemá ráda, když se někdo vměšuje do jejích starostí a to Sazh dělá s velkou oblibou a neodradí ho ani pár pěstí do obličeje
- v demu se předvede pouze 30 % bojového systému
- pokud je řeč o Chocobovi, kterého má náhodou u sebe právě Sazh, i když pouze mládě, tak je možnost ho v demu spatřit (či jen efekty peří), v plné hře se Chocobo vyskytuje, ale ve zdivočelé verzi, která se nehodí k přenášení
- postavy, za něž momentálně nehrajete jsou ovládány pomocí AI
- magii lze v demu používat, ale v plné hře to v této fázi hry nebude ještě možné, bude potřeba určitého "umu", abyste zvládli ji používat
- ve hře nebude MP a HP se po bitvě vždy celé doplní, protikladem budou o dost těžší bitvy, které budou vyžadovat uvažování a taktizování
- zmiňovali jsme i "break mode", kde zásahy působí více škod, na měření této skuečnosti bude zobrazen a měřící linka, která vyjadřuje časovou délku útoků. Vy se jí budete snažit udržet nad 0, aby vznikly řetězce útoků a následná komba pošlou protivníky do break módu
- některá komba naplňují ukazatel break módu rychleji, třeba s pomocí "Fire", ale pouhými kouzly toho nedocílíte
- v break módu lze protivníka vyhodit do vzduchu a mrsknout s ním o zem, což ubere další HP, ale mějte na paměti, že tohle je možné udělat i vám, v demu toho bude schopna třeba jednotka Behemoth
- v demu se do bitvy připojí i okolní soupeři, to se nazývá Agresivní mód, ovšem v plné verzi bude k dispozici několik módů chování protivníků
- demo nebude mít saving ani levelování, takže jediné pozitivum je hvězdičkové ohodnocení bitvy, v němž záleží, jak rychle a efektivně jste si v boji vedli
- demo poběží na rozlišení 720p a 30 framech za sekundu, s tím, že u některých momentů může dojít k frame poklesům, což tvůrci ještě opravují
- Motomu řekl, že chce, aby bylo možné hru hrát i na analogových TV, a tak text bude dostatečně velký
- na závěr bylo řečeno, že hlavní části jsou hotovy, vše je tak nějak rozkouskované a oni musí vše pěkně pospojovat v celek a následně vypilovat detaily - ať mají Japonci co o Vánocích pařit (pozn.red.)
- více info v předešlých novinkách na webu
UPDATE: Demo má podle všeho v průměru trvat asi hodinu a 20 minut

můj názor: štve mě, že se to k nám dostane a tak pozdě apokud vůbec!!:- jsem z toho navývrat, už aby si mákli a došlo to sem do Evropy!!:D a ta délka dema je dost dobrá!! :D

FFXIII demo v rukou novinářů
Být novinářem v médiu se slavnou reputací (nebo občas pouze slavným jménem) je sakra výhoda. Tak například členové oficiálního brtitského Playstation magazínu, společně s kolegy z Edge, mohli zavítat do "kanceláří" Square-Enixu v Japonsku a pěkně "na vlastní ruce" otestovat demo Final Fantasy XIII. Ano, to demo, které bude součástí Blue-ray limitovky Final Fantasy 7 Advent Children a která výchází 16. tohoto měsíce. A reakce? Eurogamer přinesl následující. Ale o tom až za chvíli v novince...
"Prozatím nejlépe vypadající hra pro PS3", tak hodnotí vzhled Edge a dodává, že "se vyhýbá systému programovatelných skupin FF12 a spíše rozvíjí bojový systém FFX". Čas je nyní hlavním "zdrojem", který "rozfofrováváte" během tahu (Action points -a také Magic points- jsou pryč), "měřidlo času" (orig. "time gauge") dané postavy je rozděleno na tři "chlívečky". Slabší kouzla a schopnosti využijí jeden "chlíveček", ty silnější dva a ty ještě silnější.. ano, všechny tři. "Můžete do fronty nastrkat mnohonásobné pohyby na postavu a tah, to ne bezúčelně, počet "time segment commands" (česky "příkazy zabírající časové chlívečky") poroste společně s levelem vaší postavy" rozepisuje se dále Eurogamer o zkušenostech konkurence. Komba navíc mohou přecházet i do tahu druhé postavy, navíc pokud by kombíčko bylo opravdu dobré, spouští se highdamageoidní "Break Mode". Po každém souboji je vaše počínání ohodnoceno jednou až pěti hvězdičkami. Novinářům z ofiko Playstation magazínu se vývojáři snažili nakukat, že by to prý na další hraní mělo mít vliv. Další info: Souboje nebudou náhodné, ačkoli podle Edge je velmi težké se v těsných (pro postup vynucených) koridorech nepřátelům vyhnout. Demo se odehrává na stezkách a zavěšených mostech pod "visícím městem" Cocoon (což podle Eurogameru zní jako místo, které známe z gameplay traileru). Oblast se nazývá Pulse a je to "pod město" (orig. under-city) obydlené vyděděnými a zatracenými lidmi. Příběh by se měl týkat více postav, ne pouze "poster-girl" Lightning, říká producent Yoshinori Kitase a doplňuje: "Je to příběh vyprávěný z více úhlů pohledu a máme celé kapitoly věnované příbehu pouze jedné postavy. V tomto smyslu se jedná o podobnou věc jako u Dragon Quest IV, jdeme perspektivou mnoha postav, jdeme jejich příběhy před tím, než se protnou dohromady s ostatními při vyvrcholení hry". Takže. Sakra škoda gambit systému. IMHO je ne zcela pochopena jeho genialita a snad na něj ještě dojde. Chlívečky jsou fajn, řetězení komb s další postavou taky, hodnocení po souboji je ale.. přinejmenším divné. Je velice hezké že to může ovlivnit hru (otázka jak moc), Final Fantasy ale nikdy nebylo co se týče soubojů žádným přizdisráčem a (hráči FF12 budou souhlasit) při těch X soubojích bude posoubojové hodnocení minimálně zdržovat. Snad bude možnost ho nějak redukovat. Nenáhodnost soubojů snad byla samozřejmá, nevyhnutí se příšeře v úzkém koridoru je tak nějak logické (proč mě sakra pořád napadá jako příklad Chrono Trigger?). Při sázce na lokaci by jste asi taky moc nevyhráli, bylo tak nějak pochopitelné že půjde o tu samou (dobrá, možná podobnou) jako v debutním gameplay videu. Největší zajímavostí je tak více dějových linií. Také se nejedná o žádnou novinku (viz vynikající vynucené rozdělení postav ve Final Fantasy 6), ale pokud by se vzala za dobrý konec, proč ne. Dobrým koncem myslím "Pratchetovské" 3-4 dějové linky, které spolu zpočátku nesouvisí ani kdyby chtěly. Zatím nezbývá než si počkat na japonské recenze na konci roku, případně na podrobnější rozbor dema (doufejme, že s videem).

hej lidi taky se vám tady(na pirátovi) zobrazují fialově anebo modře odkazy!? mě z toho jebne, co zase blog.cz udělala, těpic..sejdu sem párkrát za týden a to se ještě naštvu!!xD
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Chodíte rádi na tento blog??

Jasně, že jo
Jistě že..ne

Komentáře

1 Scuroen Scuroen | 10. dubna 2009 v 16:45 | Reagovat

Bojovej systém mě nezajímá, já chci všechny charaktery a příběh! XD Už se nemůžu dočkat!
Ps: Kdyby ti blog.cz udělal alespoň světlejší písmo, odkazy byly viditelný už předtim xD

2 Arinka ♥SB♥ Arinka ♥SB♥ | Web | 10. dubna 2009 v 18:14 | Reagovat

Jej, jako vždy, tady zase nevím, o co go XD
Jinak, k tomu blogu.. mě tady odkazy zobrazují modře.. o-ou.. už to začíná.. zase se to celý potentuje, když blog.cz udělal nějakou změnu.. XD Musíme být trpělivý, no.. xD
Jo, a že ti tu vyhrávánová písnička? Nebo se mi to zdá? Je suprová♥

3 Noctifer Noctifer | E-mail | Web | 11. dubna 2009 v 21:45 | Reagovat

XD nom ta hra bude ještě dost zajímavá a asi by na obaly měli napsat potřebnje počet IQ abyste to byli schopný zahrát.. páč já to nechápu už tedkon XD..ale kdyby dali chraktery postav tak budu taky rači XD....jinak blog. cz je fakt děsnej s těm abrvama  a pod....

4 XTifa XTifa | Web | 12. dubna 2009 v 10:23 | Reagovat

Jéé Linkini tu hrajou xD, jinak na tu hru se moc těším ;-)

5 Peetra_šéf Peetra_šéf | 12. dubna 2009 v 17:54 | Reagovat

[1]: No jasně, jasně!!XD ty bys toho holka zase chtěla moc nacpat do jednoho článku XP musíš si prostě počkat, kdo si počká, ten se dočká XP..někdy

[2]: To neva, já zas nevím všechno co máš ty na blogu ;-) jo ty barvy mě dost štvou, přitom mám uložené aby se mi zobrazovali hezky černě a né takhle!!!!:- já se z toho zhebnu XD

[3]: No tak kdyby tam dali např. IQ 90+ tak já nemám šanci!!XD mě-takovýmu primitývovi by to ani nenechali koupit!!XD ale já bych jim to čmajzla  Jo blog.cz štve všechny XD

[4]: Jo no má nej skupia XD asik..XD

6 Sandeep Sandeep | Web | 2. listopadu 2012 v 11:05 | Reagovat

Začátkem-li listopadu sněží, mívá sníh pak výšku věží.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.