FF XIII - Interview z časopisu Dengeki+Nové ATB screenshoty

5. dubna 2009 v 17:34 | Peetra |  Novinky
Poslední dobou se s novinkami ohledně FF XIII poněkud roztrhl pytel. Je to tím, že se blíží vydání demoverze hry pro Japonsko společně s BD verzí Advent children. Takže proč už trochu nevyložit pár karet na stůl a neříct nám o co vlastně půjde? Magazín Dengeki měl možnost vyzpovídat producenta hry Yoshinoriho Kitase a režiséra Motomu Toriyamu. Rozhovor byl jistě obsáhlý, ale pro přehlednost je lepší vypíchnout to nejdůležitější do jednotlivých bodů.


Demoverze:
- demo využívá jen 50 % výkonu PS3, zatímco plná verze by se měla dostat až na 100 % . Má to být stejný výkonový převrat jako u FFX pro PS2 a FFVII pro PS1.
- demo ukáže jen 50 % aspektů z bojového systému hry
- příběh v demu je velmi krátký a je to spíše jen malá epizodka, přesto nám dá nástin, co můžeme očekávat v plné verzi
- demo používá starou klasickou verzi vítězné fanfáry, ale plná verze bude mít v tomto případě nové uspořádání
- battle theme v demu je final battle theme plné verze
- demo je nastaveno, aby bylo lehčí, zato plná verze by měla být obtížnější i v rámci soubojů z dema, a tak nebude nemožné vidět nápis : Game over
- demo ukazuje část hry z počátku děje během situace zvané "Čistka" Většina scén z nějnovějšího traileru je právě z dema.
- vítězné pózy postav jsou stále ještě nerozhodnuty

Technologie hry:
- byly debaty, jestli hra vyjde na jedno či dvouvrstvém BD, ale nyní bylo uvedeno, že problém není v kapacitě disku
- největší změnou oproti minulému dílu bude grafika
- textury jsou nádherné - konkrétně Chocobovo peří nebo Vanillina sukně, obojí velmi působivé podle Katese
- scény, které byly původně zamýšleny pro CGI se následně vytvořily pomocí realtime systému hry, ale i tak hra bude obsahovat hodně CG sekvencí (že by kvůli XBOX portu? - pozn. red.)
- během bitvy kouzla za sebou nechají viditelnou stopu- jako oblaky kouře po ohni, či led na zemi po Blizzardu (blesku)
- Kitase tvrdí, že bude těžké rozlišit realtime obsah od CGI

Bojový systém:
- z hlediska rychlosti systém boje vychází z FFX
- herní bojový systém není tak hladký jako u FFXII, ale přechody do bitvy a z bitvy jsou tak rychlé, že se to tak bude jevit
- "Chains (řetězy)" je několik útoků spojených dohromady, takže combo. Čím více úderů zahrnete do tohoto comba, tím větší škody nadělá. Některé kombinace útoků a kouzel budou efektivnější než jiné.
- pokud se vám podaří, aby combo bylo nabušené, tak to způsobí "break", což znamená, že nepřítel je více náchylný ke zranění a vy ho můžete v klidu zvednout nebo "odlepit" od země.
- monstra se budou lišit i ve váze, takže velká a mohutná monstra bude těžší přivést do stavu "break" a vytírat s nimi podlahu než u malých příšerek
- kombinování "chains, break a liftů" (= zvedání ze země) bude velmi důležité při bitvách s Bossy
- na konci boje hráč obdrží hvězdičkové ohodnocení jeho výkonu v bitvě
- pohyb kamery během boje bude volný, ale mohou nastat jisté automatické úhly vzhledem k určitým akcím

Příběh a postavy:
- Design Lightning byl docela obtížný, jelikož je šermíř, takže musí vypadat tvrdě a zároveň i jemně a ne příliš svalnatě, když je to žena
- Sakamoto Maya, která ji namluvila umožnila vyniknout té ženské stránce postavy, která není tak do očí bijící z jejího vzhledu
- Snow byl původně dost dětinský a stále pokřikující, ale nakonec bylo od tohoto záměru opuštěno a byla mu přidělena role staršího bráchy
- Vanille nemá být popsána jako ta "vitální" herní dívka. Je pozitivní a optimistická, ale její povaha má také určitou hloubku. Fukui Yakari byla vybrána pro dabing, právě kvůli jejím odlišným stránkám osobnosti
- Sazhův vzhled a návrh vyšly vcelku bez problémů. Je také trochu vtipálek a pozitivní postava, ale má své vnitřní démony, kterým musí později čelit. Ehara Masashi, jenž ho nadaboval si během natáčení mohl hlas přizpůsobit podle sebe.


Jak jsem pár postů zpět psal o "vlkovi" a "koze" ve vztahu k FF, tak zde je taková menší ukázka toho, co jsem měl na mysli. Ne, vážně, musím uznat, že nové screeny z battle systému nového dílu vypadají hodně dobře, byl bych o něco více potěšen, kdyby to byla video ukázka, přesto je na co se těšit. Škoda, že tolik informací a ukázek zatím není od "bratříčka" FF versus XIII. Každopádně ENJOY!






A můj názor?: myslím si, že je bude tahle hra propracovaná a že bude kvalitní, bude hráče bavit :) ale trochu mě mrzí že tak moc nepracují na versusu, ale snad se to zpraví až dodělají třináctku :) snad, víru mám XD Ale třeba KH3 by dodělat taky mohli!!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Budes si porizovat FF13/vs13??

Jasne!!
Jeste se uvidi..
Ne!!

Komentáře

1 Arinka│SBnko Arinka│SBnko | Web | 5. dubna 2009 v 19:00 | Reagovat

Já sice tu hru neznám a nehraju, ale když se kouknu na ty obrázky, tak se nedivím, že vás to tak baví XDMá to vážně skvělou grafiku, zajímalo by mě, jak se to hraje =)

2 Happy Happy | Web | 7. dubna 2009 v 19:19 | Reagovat

Jo,Vesrus mě bere přece jen víc,..

3 Noctifer Noctifer | E-mail | Web | 7. dubna 2009 v 20:57 | Reagovat

Mno tohle bude asi ještě zajímavá hra XD ale Versuska má hezčího hlavního hrdinu ;)

4 Giggles Giggles | Web | 8. dubna 2009 v 21:18 | Reagovat

tam na tom posledním obrázku je nějaká nová postava ne? takový ten pistolník...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.